Postaw w tym roku na „Bardziej zielone wakacje”! Akcja The Travel Foundation.

The Travel Foundation_Bardziej zielone i odpowiedzialne wakacjeJak co roku, The Travel Foundation, brytyjska organizacja pozarządowa, wezwała firmy turystyczne wszelkich typów i wielkości do złożenia oficlajnej deklaracji na rzecz „bardziej zielonych wakacji”. W swojej kampanii „Make Holidays Greener” The Travel Foundation chce, aby każda z firm podjęła przynajmniej jedno działanie promujące odpowiedzialne podróżowanie.

Tematem przewodnim tegorocznej edycji jest wpływ turystyki na społeczności lokalne. Akcja kładzie nacisk na te elementy, które sprawiają, że nasze wakacje są wyjątkowe, tj. na lokalną kulturę, historię, regionalną kuchnię i przede wszystkim – lokalnych mieszkańców. Organizatorzy stawiają sobie za cel pokazanie współzależności pomiędzy społecznościami a turystami. Dzięki „zielonym wakacjom” lokalni mieszkańcy czerpią z turystyki szereg korzyści ekonomicznych, społecznych i kulturowych, a z drugiej strony, to właśnie dzięki lokalnej społeczności, turyści mogą przeżyć na swoich wakacjach wyjątkowe, niezapomniane chwile.

Swoje deklaracje złożyli już wiodący touroperatorzy, m.in. Thomas Cook, TUI UK&Ireland i HF Holidays. Dla tych, którzy się zastanawiają i nie mają pomysłu co dokładnie mogliby zrobić, The Travel Foundation przygotowało na swojej stronie internetowej szereg podpowiedzi i konkretnych narzędzi:

  • zorganizowanie konkursu dla pracowników (szkolenia połączone z quizem)
  • rozwieszenie w biurach plakatów promujących odpowiedzialną turystykę
  • przeprowadzenie konkursu na „wakacyjnego bohatera” vs. najbardziej odpowiedzialnego turystę
  • aktywne promowanie najbardziej „zielonych” produktów turystycznych, które dane biuro ma w swojej ofercie
  • dodanie do listy oferowanych aktywności pieszej wycieczki, dzięki której turyści wyjdą z hotelu i poznają lepiej lokalną kutlurę
  • zorgananizowanie w danej destynacji turystycznej wydarzenia promującego lokalne wyroby (regionalne produkty spożywcze, rzemiosło)
  • ulepszenie jednej z oferowanych wycieczek w taki sposób, aby w pełni wpisywała się w ramy odpowiedzialnego podróżowania

Jak widać, proponowane działania są bardzo proste i szybkie w realizacji. The Travel Foundation nie zakłada, że nagle cała branża turystyczna przemieni się w idealnie „zielony” mechanizm. Robiąc nawet najmniejszy krok, firmy turystyczne wpływają na to, że odpowiedzialne podróżowanie staje się powoli standardem.