Grupa Intercontinental ściga się i zbiera pieniądze na pomoc ofiarom kataklizmów

IHG Shelter Fund_logo_turystykaodpowiedzialnieW ramach wewnętrznej polityki społecznej odpowiedzialności biznesu i turystyki zrównoważonej, pracownicy Grupy Intercontinental rok rocznie zbierają pieniędze na program „Shelter in the storm” (Schronienie w trakcie burzy), który wspiera ofiary katastrof i kataklizmów.

Zespoły z kilkudziesięciu krajów przez tydzień gromadzą pieniądze uczestnicząc w „Wyścigu dookoła świata” i przemierzając kolejne kilometry (biegając, pływając lub chodząc). Za każdy przebyty kilometr IHG przekazuje 1 USD na Fundację „Shelter”.

Projekt przypomina wakacyjną akcję T-mobile „Pomoc mierzona kilometrami”, gdzie nie tylko zbierano pieniądze na cele charytatywne, ale też zachęcano ludzi do sportu. W przypadku hoteli w akcji uczestniczą nie tylko pracownicy, ale również goście zachęcani są do wspólnego biegania lub jeżdżenia rowerem ustawionym w hotelowym lobby (np. w hotelu w Hanoi).

Program „Shelter in the storm” dostarcza wskazówek, w jaki sposób pracownicy hoteli powinni zachować się w obliczu kryzysu, który może dotknąć bezpośrednio ich, hotel lub społeczności lokalne. Co roku Fundacja IHG Shelter pomaga setkom osób znajdujących się w trudnej sytuacji spowodowanej klęską żywiołową lub katastrofą wywołaną przez człowieka. IHG współpracuje z międzynarodową organizacją pozarządową CARE, niosącą pomoc humanitarną ludziom na całym świecie.

Grupa Intercontinental postawiła sobie za cel na 2013 rok zgromadzić 10 milionów dolarów w gotówce i zbiórce materialnej dla społeczności lokalnych. W tym roku w „Wyścig” zaangażowały się hotele z 60 krajów, dzięki czemu zebrano ponad 440 tysięcy dolarów. Pieniądze te wesprą działania IHG na Filipinach (pomoc osobom dotkniętym Tajfunem Haiyan).

Grupa Intercontinental jest jednym z lepszych przykładów zaangażowania w turystykę odpowiedzialną i CSR. Ich program Green Engage, tak jak Planet 21 sieci Accor, pomaga w zrównoważonym zarządzaniu hotelami i poprzez liczne narzędzia i szkolenia, zachęca pracowników do rozwój i promocję turystyki zrównoważonej na każdym poziomie.