Jak komunikować turystykę zrównoważoną? Warsztaty dla sieci EDEN.

W minionym tygodniu miałam ogromną przyjemność poprowadzić dla przedstawicieli destynacji turystycznych polskiej sieci EDEN (European Destinations of Excellence) warsztaty na temat komunikacji turystyki zrównoważonej dla przedstawicieli destynacji turystycznych polskiej sieci EDEN (European Destinations of Excellence), na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej.

Tematyka warsztatów obejmowała następujące kwestie:

  • definicję turystyki zrównoważonej
  • trendy obowiązujące na świecie, ze szczególnym uwzględnieniem tych w Unii Europejskiej
  • przykłady dobrych praktyk
  • szczegółowe omówienie modelowej strategii komunikacji turystyki zrównoważonej z uwzględnieniem grup docelowych, motywacji do komunikowania zrównoważonych działań oraz treści i formy komunikatu (każdy z tych elementów wsparty był konretnymi przykładami wdrożenia)

Poza wysłuchaniem prezentacji, uczestnicy mieli okazję wymieć swoje doświadczenia. Szczególnie w pamięć zapadły mi działania w Dolinie Baryczy. Beskidzka5 oraz Rzeczpospolita Ptasia też mają się czym pochwalić. Cieszy mnie, że w Polsce sporo dobrego się dzieje, tylko szkoda, że nie chcemy się tym dzielić. O ile otrzymam więcej informacji od wymienionych destynacji, w kolejnych artykułach opiszę dobre praktyki.

Mówiąc całkiem szczerze, nie wiem na ile teoria tych warsztatów przełoży się na praktykę w destynacjach. Miałam bowiem wrażenie, że część uczestników dość sceptycznie przypatrywało się międzynarodowym standardom, jakby nie wierząc, że to się dzieje naprawdę:). Mam jednak nadzieję, że warsztaty te były kolejnym małym krokiem na drodze rozwoju i promocji turystyki zrównoważonej w Polsce.

Ogromne podziękowania dla Ani Księżnik z POT, która z ogromnym entuzjazmem i uporem stara się promować tzw. zielone rozwiązania wśród polskich destynacji!:)

Zachęcam do obejrzenia prezentacji: